Efektywne kierowanie zespołem wymaga skutecznej komunikacji. Żyjemy w smogu komunikacyjnym. Dziennie wchłaniam 100 tysięcy słów. To aż 6 razy więcej niż na początku lat osiemdziesiątych.
Jak więc myśleć twórczo kiedy nasz mózg przytłoczony jet informacjami?
Już jakiś czas temu dostrzeżono, że firmy potrzebują rewolucji w komunikacji. „Metody tradycyjne – jak wydziałowe okólniki, raporty, telefony czy komputery – nie wystarczają. Te kanały są przeładowane, informacje są nieczytelne, środowisko pracy staje się zatłoczone, a koszty wymykają się spod kontroli” [Greif 1991, s. 2]. Oznacza to, że informacje powinny być proste, jednoznaczne oraz nadawać się do natychmiastowej interpretacji. Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie jest Visual Management.
Visual Management jest praktyką stosowania wizualizowanych informacji do zarządzania pracą. Innymi słowy MYŚLENIE WIZUALNE w biznesie, które jest moim głównym narzędziem w pracy, za pomocą którego komunikuję się ze swoim zespołem to właśnie Visual Management. Piszę o tym, między innymi, w mojej książce "RysowAnka szczęścia", która jest Podpowiednikiem Myślenia Wizualnego.
"Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów" Albert Einstein.
Pod koniec maja 2019., w pięknym Krakowie, przy współpracy z firmą AVENHANSEN miałam przyjemność szkolić kadrę managerską największego banku z Polsce. Uczyliśmy się jak wyznaczać zadnia, stawiać cele, komunikować się z ludźmi, motywować ich do pracy i rozwijać kreatywność za pomocą MYŚLENIA WIZUALNEGO.